Alphen aan den Rijn
We zijn er voor cliënten uit regio Alphen aan den Rijn. Met cliënten die buiten de regio wonen, kijken we graag wat haalbaar is. Meestal vinden we wel een oplossing!
Contact
info.alphenaandenrijn@familysupporters.nl
0172-748255
Raoul Wallenbergplein 21B
2404 ND Alphen aan den Rijn
Laatste update: 18-09-2025
Aanmelden 18-
Er is weer beperkt ruimte om nieuwe aanmeldingen op te pakken. Nieuwe aanmeldingen kunnen vooraf besproken worden zodat we kunnen beoordelen of de aanmelding passend is.
In Alphen aan den Rijn kunnen alleen Oog Voor Thuis en Jeugd Hulp Loopt Door aanmelden. Bespreek een mogelijke aanmelding altijd eerst met Oog Voor Thuis of Jeugdhulp Loopt Door.
We werken niet met wachtlijsten.
Je kan bij ons terecht voor:
- Gezinscoaching
- Jongerencoaching
- Diagnostiek ( indien er ook een behandelvraag is)
- Diverse vormen van behandeling ( systeemtherapie, EMDR, CGT)
- Diverse vormen van vaktherapie (PMT, speltherapie)
Op de locatie in Alphen willen we extra aandacht geven aan ouders met jonge kinderen (0-6 jaar). We noemen dit ook wel Infant Mental Health (IMH).
Volwassenen zorg GGZ 18+
Voor 18+ aanmeldingen hebben we op dit moment beperkt ruimte voor B-GGZ aanmeldingen. Voor S-GGZ aanmeldingen is er op dit moment geen ruimte. Zodra er wijzigingen zijn zullen we dit direct publiceren.
Ben je verzekerd bij VGZ? Op dit moment geldt er een tijdelijke aanmeldstop. We kunnen wel alvast een intake plannen vanaf 1 januari 2026. Wil je eerder geholpen worden? Neem dan contact op met de afdeling Zorgadvies en Bemiddeling van VGZ. Zij kunnen je helpen om een andere zorgaanbieder in jouw regio te vinden.
We werken niet met wachtlijsten.
Doelgroep
We zijn er voor alle leeftijden, van 0 tot 100+. Voor jou individueel, voor je kinderen, als gezin, als stel of als familie.
Telefoonnummer: 0172-748255
Email: info.alphenaandenrijn@familysupporters.nl
Stage
Wij zullen pas in 2026 nieuwe stagiaires aannemen voor het schooljaar 2026.
Tot en met september 2025 kunnen de sollicitatie brieven gezonden worden naar farah@familysupporters.nl. De sollicitatie gesprekken zullen in de maanden oktober en november plaatvinden.
Bereikbaarheid:
Kom je op de fiets, dan kan je deze gewoon voor het pand neerzetten. Kom je met de auto, dan kan je anderhalf uur gratis staan in parkeergarage Castellum (tegenover ons pand).
De trein stopt tevens op loopafstand van het pand.
Wachttijden
Ga naar www.kiezenindeggz.nl voor een actueel overzicht van onze wachttijden.
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met ons, of jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen.
Ben je verzekerd via Achmea, a.s.r., Menzis of VGZ? Dan kan het zijn dat we (tijdelijk) een aanmeldstop hebben, omdat we een overeenkomst hebben met een budgetplafond. Check hiervoor deze pagina of neem contact op met de vestiging.
Check voor updates deze pagina of neem contact op met de vestiging.
Afspraken met zorgverzekeraars
Als FamilySupporters een contract met een zorgverzekeraar heeft, wordt de zorg volledig vergoed. Welke zorgverzekeraars dit wel of niet zijn kan je hier terugvinden. Je betaalt wel altijd eerst het wettelijk eigen risico, ongeacht welke zorgverzekering je hebt.
Ben je verzekerd bij een niet gecontracteerde zorgverzekeraar? Dan kan het voorkomen dat FamilySupporters een percentage eigen bijdrage moet vragen. Dat is afhankelijk van welk percentage deze verzekering vergoed van de tarieven voor de GGZ die door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) jaarlijks worden bepaald.
De (maximum)tarieven voor diagnose en behandeling zijn te vinden op de website van de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit).
Wachttijden
Ga naar www.kiezenindeggz.nl voor een actueel overzicht van onze wachttijden.
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen vier weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen.