Zoetermeer
Welkom bij FamilySupporters Zoetermeer!
Contact
zoetermeer@familysupporters.nl
079-3033005
Dorpsstraat 145
2712 AG Zoetermeer
Op dit moment hebben wij een aanmeldstop voor onbepaalde tijd.
Aanmelden 18-
Onze vestiging vind je aan de Dorpsstraat 145 te Zoetermeer. We hebben in deze regio ook vestigingen in Rijswijk, Den Haag en Leiden.
Rijswijk: Laan van Zuid Hoorn 25, 2289 DC Rijswijk
Den Haag: Prins Mauritsplein 1a, 2582 NA Den Haag
Holland Rijnland: Ina Boudier-Bakkerplein 1, 2331 HE Leiden
Aanmeldingen 18-: aanmeldstop
Aanmeldingen 18+: nog niet mogelijk op onze locatie.
FamilySupporters
We zijn er voor alle leeftijden, van 0 tot 100+. Ook met bijzondere vragen of complexe problematiek ben je bij onze multidisciplinaire teams van harte welkom. FamilySupporters heeft veel expertise op het gebied van (systeem)behandeling en diagnostiek. Maatwerk is de standaard en je kunt over het algemeen op korte termijn terecht, we werken niet met wachtlijsten. We werken vraaggericht, outreachend en waar nodig veelal de directe leefomgeving van de cliënt.
Het is mogelijk dat we een aanmeldstop inlassen, specifiek voor een bepaalde zorgsoort, bijvoorbeeld psychische hulp (ggz) en/of gezinsbehandeling (jeugdhulp). Het kan ook voorkomen dat we meer aanmeldingen krijgen dan het team in Zoetermeer aan kan. We zijn in Zoetermeer een groeiend team. We proberen zo goed en snel als mogelijk mee te groeien met de hoeveelheid en het type hulpvragen die ons bereiken. Wanneer we een aanmelding niet binnen een maand kunnen oppakken laten we dat dan ook direct weten. We denken dan uiteraard wel graag met je mee over andere (tussen) oplossingen, binnen of buiten FamilySupporters.
Wat bieden we in Zoetermeer?
– 18- Integrale jeugdhulp: (ouder)begeleiding, jongeren- en gezins-coaching en systeemtherapie
– 18 – Geestelijke Gezondheidszorg: diagnostiek en behandeling
– 18 – Integrale Jeugdhulp en Geestelijke Gezondheidszorg: 0-6 jaar; diagnostiek en behandeling
We zijn voornemens onderstaand aanbod op te gaan zetten:
– 18 + Geestelijke Gezondheidszorg: Generalistische Basis GGZ (GBGGZ) en specialistische GGZ (SGGZ)
– Maatschappelijke ondersteuning
Op de site vind je veel informatie; heb je een vraag die voor jou specifiek is, bel ons gerust dan denken we met je mee. We kunnen je uitleggen hoe we samenwerken met verwijzers zoals Jeugdbescherming, huisartsen of andere hulpverleningsinstanties om de hulp op de juiste wijze te laten starten.
Je kan ons bereiken op: 079-3033005 of zoetermeer@familysupporters.nl.
Stages: onze stageplekken voor heel 2025 zijn vervuld.
Parkeren: dichtstbijzijnde parkeerplaats is de Pilatusdam (te bereiken via de 1e stationsstraat). Binnen de blauwe zone kan je met blauwe kaart, max. 3 uur gratis parkeren. LET OP: een gedeelte van de Pilatusdam is wel gereserveerd voor betaald parkeren, dus zorg dat je parkeert op een plaats, achter een blauwe streep.
Rolstoeltoegankelijkheid: Onze locatie is beperkt rolstoeltoegankelijk. Mocht je hier een vraag over hebben dan kan je contact met ons opnemen. We kijken graag samen naar een oplossing.
Afspraken met zorgverzekeraars
Als FamilySupporters een contract met een zorgverzekeraar heeft, wordt de zorg volledig vergoed. Welke zorgverzekeraars dit wel of niet zijn kan je hier terugvinden. Je betaalt wel altijd eerst het wettelijk eigen risico, ongeacht welke zorgverzekering je hebt.
Ben je verzekerd bij een niet gecontracteerde zorgverzekeraar? Dan kan het voorkomen dat FamilySupporters een percentage eigen bijdrage moet vragen. Dat is afhankelijk van welk percentage deze verzekering vergoed van de tarieven voor de GGZ die door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) jaarlijks worden bepaald.
De (maximum)tarieven voor diagnose en behandeling zijn te vinden op de website van de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit).
Wachttijden
Ga naar www.kiezenindeggz.nl voor een actueel overzicht van onze wachttijden.
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met ons, of jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen.
Waar wil je meer over weten?
Onze locaties
Mocht je niet weten welke vestiging je nodig hebt, stel dan je vraag via het algemene nummer: 085-0250099. Wij helpen je graag verder.